GEZİYORUM MEKAN ÖNERİLERİ

North Door Hotel Amasra

05/10/2015

Biten tatillerin en güzel özelliği nedir?
Tabi ki yeni tatil planlarının belirlenecek olması…

Geçtiğimiz haftasonu planladığımız Amasra gezimiz  ile yeni haftaya merhaba demek istedim. Doğa harikası denilen tabire cuk diye oturan Amasra’yı tek tek, sokak sokak gezdik, orada yaşayanlarla tanıştık, havayı ciğerlerimiz patlarcasına içimize çektik ve huzurla geri döndük. Anlatmak istediğim, sizlerle paylaşmak istediğim o kadar güzel şey var ki, o kadar güzel anı var ki, tek tek paylaşmak istiyorum her dakika anılarım taze kalsın diye.. Umarım keyifle okursunuz…

Cuma günü yaklaşık 4 saatlik güzel şarkılar eşliğinde süren yolculuğumuz sonunda huzur şehri Amasra’ya geldik. Amasra insanı çok eğlenceli. Nereden anladın hemen derseniz, Amasra girişinde tabelanın yanında her gelen fotoğraf çeker ya da çekilirmiş. Biz de bu kurala uyalım derken yan arabadan inen, sonradan Amasra’lıdır muhakkak diye arkasından konuşulan arkadaşlar çalan müzikler eşliğinde oynadılar. İşte o anda şu cümleyi geçirdim içimden: “İşte eğlence başlıyor!”

Haftasonunun nasıl geçtiğini anlamadığımız Amasra gezimiz dolu dolu geçti. Kaldığımız otelden bahsetmek istiyorum ilk yazımda.  Amasra’da henüz açılalı uzun zaman olmayan North Door Hotel’de kaldık. Hotel, denize sıfır, Amasra’nın sahilinde. Bir mekana girdiğiniz an o huzuru hissedersiniz ya; işte bu hotelde onu anladım. İçeri girdiğiniz an sizi güleryüzlü çalışanlar karşılıyor. Resepsiyon kısmında aşık olduğum orkidelerle karşılaşıyorum. Heryer bembeyaz, en sevdiğim renk. (Sırf bu yüzden evimde bile her detayımı beyaz yaptığımı bilenler vardır.) Güleryüzlü çalışanlarla birlikte odamız gösteriliyor, 221! Her gittiğimizde aynı odayı seçeceğimizden eminiz. Değişik bir aurası vardı çünkü odanın. Oda havuzu görüyor. Evet havuz da var! Hem de ısıtmalı. Yani ben hırkalarla dolaşırken 5 dakika sonra o havuza atlıyorum. Odalar tertemiz, bembeyaz. Yatak çok rahat, minicik bir balkona açılıyor oda. Küçük bir masa, etrafında sandalyeler, yurtdışındaki balkonlar gibi küçük ama çok sevimli, sıcacık. Temizlik kalınan yerde çok önemli. Temizlik görevlileri ve hotel yetkileri buna çok önem veriyor. Sabah uyanıyorsunuz, hafif klor kokulu sıcak havuzu görüyorsunuz, aynı zamanda karşınızda deniz ve “İyi ki gelmişim buraya.” dedirten bir manzara.

Otelde 2 gün geçirmiş biri olarak kahvaltılarından da bahsetmek isterim size. Kahvaltı salonu çok büyük değil, yazın çok kalabalık olduklarında nasıl bir hizmet sağlanıyor bilemem. Belki başka bir bölümleri vardır ama biz en alt katta küçük bir salondaydık. Kahvaltılar güzel fakat daha çok çeşit olmalı diye iç geçirmedik değil. Pancakeler şahaneydi, pancake hastası biri olarak bunu belirtmeden geçemeyeceğim. Her hotel sisteminde olduğu gibi 08:00-10:30 kahvaltı sistemi vardı. Çalışanlar çok ilgili ve hızlılardı ve kahvaltı salonu North Door’a yakışan bir şekilde yine tertemizdi. Kahvaltı sonrası sürekli gezdik, sadece akşam yemeğinden önce odamıza uğradık. Uğradığımızda da aynı yemek saatimizi beklerken (Onu ayrı bir postta yazacağım.) hotelin kafe bölümünde oturup denize karşı kahvelerimizi yudumladık.

Otelin kafe bölümü de çok huzurlu. Hem iç hem dış mekan çok rahat. Koltuklara yayılıp ya Tv izliyorsunuz, kitabınızı okuyorsunuz ya da denizi izliyorsunuz. Bir de hotelde Türk kahvesi içelim dedik, malum Türk dediğin her yerde kahvesini yudumlar 🙂

Nort Door yeni açılmasına rağmen tüm yaz boyunca full hizmet vermiş. Amasra’da bence diğer tüm otelleri gölgede bırakmış diyebilirim. Harika ambiansı, güleryüzlü çalışanları, hizmet politikaları ve verdikleri huzur için tüm North Door Hotel Amasra yetkililerine ve çalışanlarına teşekkür ederiz. Keyifli bir haftasonu yaşadık ve tekrar ne zaman gidip aynı aynı yerde kalırız diye plan yapmaya başladık…