GEZİYORUM

Mürefte Bağ Bozumu | Kutman Şarapları

26/09/2016

Herkese merhaba!

Doğumgünümde kendime bir Mürefte gezisi armağan ettiğimi sosyal medya hesaplarımda paylaşmıştım. Sadece bununla kalmadım, oradaki her anımı videoaya çekip, bu linkte sizinle paylaşmıştım. Çok beğenildi hatta benden sonra birkaç takipçim de gitmiş oralara, mutlu oldum. Ben de bugün güzel fotoğraflar ve minik detaylarla internet sitemde sizlerle doğumgünü gezimi paylaşayım istedim. Simdiden keyifli okumalar dilerim…

3-4 Eylül tarihlerinde Mürefte’deki bağ bozumunda Kutman Ailesi’nin konuğu olarak Kutman Şarap Fabrikasını ve üzüm bağlarını gezme imkanım oldu. Kocaeli’den yaklaşık 4 saat süren otobüs yolculuğu sırasında sürekli muhabbet ettik, müzik dinledik ve güzel manzaranın tadını çıkardık. Hoş, bulutları görebiliyorsam bana heryer harika bir manzara oluyor o ayrı. Yolculuk bitiminde Mürefte’ye ulaşmıştık. Çok acıktığımız için sahildeki balık restaurantlarından birine oturduk ve balıklarımızı söyledik. Tabi Kutman Ailesi’nin tatlı sunumları ile birlikte yedik balıklarımızı. Kırmızı ve beyaz şaraplarımızla yani..

Yemeğimizi yedikten sonra ikinci durağımız Kutman Müzesi oldu. Fabrikanın hemen yanında bulunan müzeyi gezme imkanı edindiğim için kendimi çok şanslı hissettim. Müzede; Kutman Ailesi’nin geçmişten bugüne dek şarap kültürü anlamında neler yaptığı yer alıyordu. İlk makineler, tarihi eşyaları tek tek anlattı Adnan Kutman. Bizlerle tek tek ilgilenip bu esnada bol bol sohbet etti.

Sonrasında mahzeni gezmeye başladık. Meyve şarapları ile başlayan mahzenin içine girip tüm satılan şaraplardan istediklerimizi tatma imkanı da bulduk bu arada. Peynirler, ekmekler zeytinler ve daha birçok lezzetler ikram edildi şarap tadımı esnasında. Kutman Fabrikaları’nın sahiplerinin yanı sıra çalışanları da çok kibar. Bizlerle tek tek ilgilenip, seçtiğimiz şarapların hikayelerini de yine tek tek, güleryüzle ve sabırla anlattılar.

kutman-sarap

Şaraplarımızı tattıktan sonra, ertesi gün de yolculuğa çıkmadan önce tekrar fabrikaya ugrayacağımızdan birşey almadan çıktık. Bu seferki durağımız Kutman Üzüm Bağları idi. Daha önce birçok kez bağ bozumuna gittim, birço Bozcaada tatilimde bağları gezme imkanım oldu. Ama Kutman Bağları hayatımda gördüğüm en huzurlu bağ idi diyebilirim. Alabildiğine yeşil, alabildiğine huzur anlayacağınız. Gittiğimiz gibi bizi şarap kadehleri ile karşıladı görevliler. Bağda oturalım diye minik bir yer vardı, yer minderlerinin olduğu… Oraya doğru giderken üzümlerin arasından geçmek o kadar güzeldi ki, arada dalından koparıp üzüm yemenin tadı ise bambaşkaydı.

Üzümleri tek tek ellerimizle kestik, arada şaraplarımızı yudumladık. Ertesi gün yapacağımız şarap için 1,5 kasa üzüm topladık. Sonrasında da bol bol sohbet ederek günü bitirdik. Akşamında ise yemeklerimizi yine Kutman Şarapları eşliğinde yedikten sonra sahilde yer alan minik butik otelimizdeki odalarımıza yerleştik ve günün yorgunluğu ile uykuya daldık.

Ertesi gün Kutman Şarap Fabrikası’nı ziyaret ettik. Üzümlerin nasıl toplantığını, fıçıların nasıl doldurulduğunu ve şarapların oluşum süreçleri hakkında her bilgiyi yine Adnan Kutman sayesinde ulaştık. Şarap yapımının bu denli özen istediğini bilmiyordum. Bu sebeple dinledikçe dinledik. Şarap tadım atölyelerine olan hayranlığımdan dolayı Adnan Bey’in şaraplara dair anlattığı herşeyi can kulağı ile dinledim.

Şarap ile ilgili bilgileri aldıktan sonra sıra bir gün önce topladığımız üzümleri ezmeye geldi. Üzümleri büyük bir keyifle ayaklarımızla ezip, daha sonrasında ise damacanalara usulüne göre ekledik. Tabi ki bunları yaparken yine ve yine içtik. Kafalar bir milyon olarak dönüş hazırlığına başladık.

Yola çıkmadan önce de Kutman Şarap Fabrikası’nın satış bölümünden önceden tattığımız ve beğendiğimiz şarapları aldık. Aynı zamanda Meral Kutman’ın kendi elleriyle yaptığı ev yapımı reçellerden de paketlerimize eklemeyi unutmadık. Özellikle bademli kayısı reçelini hala kahvaltıda yiyoruz ve ben hayatımda böyle güzel bir reçel yediğimi hatırlamıyorum.

Harika geçen 2 günlük gezimden bahsetmek istedim sizlere bu yazımda. Umarım beğenmişsinizdir. Sırada İtalya var! İnsallah harika geçecek ve dönüşte yine sizlerle paylasiyor olacağım. Orada cektiğim fotoğrafları merak ederseniz de beni Instagramdan fulyakucukaksoy kullanıcı ismim ile bulabilirsiniz.