GEZİYORUM

Ballıkayalar Tabiat Parkı

15/03/2017

Haftasonu demek, benim için doğayla buluşmak demek. Doğanın içerisinde bulunduğumda ne kadar huzurlu olduğumu bilenleriniz vardır. Geçtiğimiz haftasonu da doğadaydım. Bu sefer Ballıkayalar Tabiat Parkı‘ndaydım sevdiklerimle. Bir anda yaptığımız plan sonrası Ballıkayalar’da bulduk kendimizi. Gezdik, dolaştık, kahvaltımızı yaptık, temiz havayı içimize çektik ve dönünce de bu güzel anları sizle paylaşmak istedim.

Gebze’ye bağlı Tavşanlı Köyü’nde bulunan parkı ilk gördüğümüzde biraz şaşırdık yalan yok, çünkü çok bakımsız bir haldeydi. Fakat sonrasında öğrendik ki sezonu henüz açmamışlar. Nisan ortasından sonra adım atılacak yer olmuyormuş. Çevre halktan akın akın şeklinde geliyormuş insanlar. Kimi çadır kurup kamp yapıyormuş, kimi piknik, kimisi de trekking. Biz de aslında ilk başta yaşadığımız şoku hemen atlatıyoruz. Cünkü o gün Ballıkayalar Tabiat Parkı, sezon açmadığından dolayı sadece bize ait oldu 🙂 Biz de doya doya keyfini çıkardık…

Arabamızı park ettikten sonra temiz havayı içimize çekip kahvaltılarımızı söyledik. Kahvaltı gelirken de bol bol sohbet ettik. Uzun zamandır bir araya gelemediğimiz dostlarımızla, farklı mekanlar denemeyi çok seviyoruz. Hal böyle olunca yeni bir mekan deneyimimize bol dedikodu ve kahkahalarımız da eşlik etti. Mekan kahvaltısı, tam bir köy kahvaltısıydı; sıcacık ekmekler, menemen, sucuklu yumurtalar, ballar, tereyağlar ile tıka basa doyduk. Bir nevi trekking için kendimizi hazırladık anlayacağınız.

Türkiye’nin en çok tercih edilen tırmanış noktalarından biri olan Ballıkayalar, aynı zamanda muhteşem bir kanyonun içerisinde yer alıyor.’95 senesinde Tabiat Parkı olarak kaydedilen Ballıkayalar; etrafında ve içinde rastlanan çakal, domuz, tavşan, atmaca, köstebek gibi hayvanlardan dolayı tabiat parkı ismini almış. Tabi biz sadece işletmenin baktığı tavşanları görebildik o ayrı 🙂

Kahvaltı sonrasında sıcak çaylarımızı da içip, yürüyüşe başladık. Kanyonun içinde kendimizi doğanın tam göbeğinde bulduk. Tabi düşe kalka tam kanyonun iç kısmına geldik o ayrı. Havanın şartlarından dolayı kayalar kaygan olduğu için biraz zorlansak da, aşırı keyif aldık doğadan. Yürüyüşümüz esnasında kamp yapanlara da rastladık. Yürüyüşün yanı sırada Ballıkayalar’da aynı zamanda kaya tırmanışı da yapılıyor. Tabi bizim gözümüz yemedi o kadar zor bir sporu, yürümekle yetindik.

İstanbul’dan gelenler için 65 km, Kocaeli’den gelenler için ise 30 km uzaklıkta Ballıkayalar. Gebze’den sonra Tavşanlı Köyü tabelalarını takip ederseniz, zaten sonrasında da Ballıkayalar yönlendirmelerini göreceksiniz. Girdiğinizde araçlarınızı bırakabileceğiniz otopark da mevcut. Otopark ücretleri 10 TL, eğer kişisel gezecekseniz, araçla gelmediyseniz -ki o da biraz zorlayabilir sizi- o zaman giriş ücreti ödemiyorsunuz. Dilerseniz çadır kampı yapabilirsiniz burada. Çadırlarınızı getirirseniz yine bir ücret almıyorlar, kiralama bedeli ise 20 TL.  Parkı çok temiz bulmak imkansız, gelen giden çöplerini atıp kaçmış, e sezon da henüz açılmadığından çok ilgilenen olmamış. Parkın içerisinde bulunan işletmede kahvaltı yapmak istemeyenler de, dilerse kanyon yoluna yakın bulunan tahta banklarda da dışardan aldıkları yiyecekleri yiyebilir.

Bugün sizlere doğaya kaçışlarımızdan biri olan Ballıkayalar’ı anlatmak istedim. Umarım beğenmişsinizdir. Havalar düzeliyor, seyahatlerimiz devam edecek. Umarım hepsini sizlere yazabilecek enerjide olurum.